آهن تخفیف

تولید و عرضه کننده انواع آهن آلات

تولید و عرضه کننده انواع آهن آلات

برسی مشخصات و کاربردهای ورق گالوانیزه

دوشنبه, ۵ دی ۱۴۰۱، ۰۳:۲۲ ب.ظ

گالوانیزه کردن به انجام فرایندی می‌گویند که در آن یک لایه پوششی از جنس فلز روی بر روی سطح انواع ورق‌ها از جمله ورق‌های فولادی یا ورق‌سرد قرار می‌گیرد تا از آن‌ها محافظت کرده و مانع پوسیدگی و زنگ زدگی ورق‌ها شود. گالوانیزه کردن به چندین روش وجود دارد ولی رایج‌ترین نوع آن استفاده از غوطه‌وری‌ گرم یا گالوانیزه گرم است. ورق گالوانیزه در زبان انگلیسی Galvanized sheet به دلیل داشتن دوام بالا و مقاومت زیاد در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی از خود نشان می‌دهند در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آشنایی با نواع گالوانیزه

با توجه به اقلیم آب و هوایی و میزان رطوبت دما در مکان‌های مختلف ساختمانی و صنعتی، انتخاب نوع گالوانیزه یکی از موارد بسیار مهم محسوب می‌شود و با توجه به شرایط آب و هوایی در ماندگاری و دوام  تعیین کننده خواهد بود.

ورق‌گالوانیزه را می‌توان بر اساس معیارهای مختلفی دسته بندی کرد. مثلا ورق‌های گالوانیزه را بر اساس روش تولید به دو دسته ورق‌های الکتروگالوانیزه و ورق‌های غوطه‌وری گرم تقسیم می‌کنند.

از لحاظ فرآورده‌ها می‌توانیم ورق گالوانیزه را به سه دسته‌ی ورق گالوانیزه رنگی، ورق آلوزینگ و همچنین ورق گالوانیزه معمولی دسته بندی کنیم.

با توجه به شکلی که ورق های گالوانیزه در بازار به فروش می رسند هم می توان این ورق‌ها را در دو دسته شیت و فابریک جای داد.

قیمت ورق‌گالوانیزه بر اساس معیارهایی که دارد همچنین کاربرد آن متفاوت است.

کاربرد ورق‌های گالوانیزه

ورق گالوانیزه کاربردهای مختلفی دارد از جمله

ساخت و ساز

ساخت مبلمان

لوازم خانگی مانند لباسشویی

ساختمان سازی

صنایع سبک

ساخت تابلوهای برقی

الکترونیک

برشکاری فلز

مزایای ورق گالوانیزه

یکی از مزایای این ورق‌هزینه تولید مقرون به صرفه آن است. چرا که گالوانیزه کردن ورق‌های فولادی نسبت به سایر پوشش‌های محافظتی که برای ورق‌ها به کار می‌روند هزینه تولید کمتری دارد.

همچنین تعمیر و نگهداری آسان ورق گالوانیزه باعث محبوبیت این محصول شده. حتی اگر هزینه تولید گالوانیزه بیش از پوشش های محافظتی دیگر باشد، این محصول در دراز مدت استفاده از گالوانیزه هزینه کمتری خواهد شد. چرا که ورق‌های گالوانیزه ماندگاری بیشتری دارند و خیلی هم نیاز به نگهداری و تعمیر ندارند. همچنین این محصول دارای عمرطولانی تری است. عمر متوسط ورق‌های گالوانیزه در بیشتر محیط‌های روستایی بیش از 50 سال و در محیط های آلوده شهری هم بیش از 25 سال است.

همچنین نصب سریع و آسان این محصول حتی در شرایط آب و هوایی نامناسب هم وجود دارد.

  • آهن تخفیف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی