آهن تخفیف

تولید و عرضه کننده انواع آهن آلات

تولید و عرضه کننده انواع آهن آلات

آشنایی با رابیتس و برخی از مزیت‌های آن

دوشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲ ق.ظ

رابیتس به نوعی از مصالح فلزی پرکاربرد ساختمانی گفته می‌شود که این مصالح توسط عملیات پرس‌کاری و کشش بر روی ورقه‌های گالوانیزه انجام می‌گیرد و از آن شبکه‌ها، فلزی به نام رابیتس ساخته می‌شود. این نوع از شبکه‌های فلزی به دلیل قطر کمی که دارند در شکل دادن مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای اجرای نمای داخلی، گچ کاری و ساخت نورهای مخفی داخل آپارتمان‌ها کاربرد فراوانی دارند. علت استفاده از ورقه‌های گالوانیزه در ساخت رابیتس‌ها مقاومت و ضد زنگ بودن این ورقه هاست.

 ورقه‌های گالوانیزه مورد استفاده در رابیتس‌ها تشکیل شده است از عنصرهای کربن، منگنز، فسفر و گوگرد. برخی به اشتباه اسم آن را راویز تلفظ می‌کند، شاید بتوان گفت رابیتس به مرور زمان در زبان عامیانه تبدیل به راویز یا رابیس شده است. بنابراین تنها تفاوت بین آنها تلفظ اشتباهی است که رایج شده و هردوی آن محصولات یک چیز هستند.

داشتن رابیتس چه مزیت‌هایی دارد؟

بعضی از مزایای رابیتس کاربردی که باعث شده تا امروزه استقبال زیادی از آن شود عبارت‌ است از:

استحکام بالا و بسیار خوب رابیتس (در صورتی که در هنگام استفاده از آن، تمام اصول مهندسی رعایت شده باشد).

به راحتی می‌توان آن را طراحی کرده و مورد استفاده قرار داد.

رابیتس، به فراوانی در انواع متنوع در بازار موجود است

و چندین مزیت دیگر ...

نکات مهم در هنگام استفاده تر رابیتس

یکی از نکات مهم سنگین بودن آن است. پس حتما باید بدانید که از این محصول در کدام قسمت ساختمان می‌خواهید استفاده کنید.

در حین گچ کاری استفاده از رابیتس باید از ضخامت بالایی گچ استفاده کنید.

گاهی اوقات تغییرات دمایی و لرزش باعث ترک خوردگی در لایه نهایی آن می‌شود.

کاربرد توری رابیتس

بیشترین کاربرد این توری در صنعت ساخت و ساز ساختمان می‌باشد و می‌توان گفت که رابیتس، یکی از پر کاربردترین وسایل در ساخت نمای ساختمان می‌باشد. این محصول حتی در گچ‌بری‌های ساختمان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیم‌های رابیتس در ساخت سقف آشپزخانه و تمام نقش‌های برجسته آن نیز مورد استفاده قرارز می‌گیرد.

تفاوت های بین رابیتس با راویز

خیلی از واژه ها عموما از زبان های دیگر وارد زبان‌ما می شوند و به دلیل ممکن است که اشتباه تلفظ شوند. رابیتس یا راویز که حتی برخی آن را رابیس نیز تلفظ می‌کنند یکی از همان واژه ها است. در ابتدای وارد شدن رابیتس به کشور این واژه به صورت اشتباه راویز تلفظ شد و در بین عامه مردم شناخته شد. به همین خاطر امروزه بسیاری از مردم به دنبال پیدا کردن تفاوت رابیتس با راویز می باشند. در جواب این سوال باید بدانید این دو اسم هردو یک محصول بوده و تنها در تلفظ با هم اختلاف داردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی