آهن تخفیف

تولید و عرضه کننده انواع آهن آلات

تولید و عرضه کننده انواع آهن آلات

آشنایی با میلگرد ساده

شنبه, ۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶ ق.ظ

برای بیان تعریف جامعی از میلگرد ساده ابتدا باید بدانیم که میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟ میلگرد یکی از انواع مقاطع توپر به حساب می‌آید که کاربرد اصلی آن در صنعت ساختمان سازی برای ساخت انواع سازه‌ها می‌باشد.

مقاطع فولادی محصولاتی هستند که معمولا با سطح مقطعی دایره‌ای، مربع، مستطیل و یا شش ضلعی با قطری حدودا 12 الی 50 میلی‌متر. این محصولات می‌توانند در حالت نبشی، تسمه، ناودانی، پایه فنس و سپری نیز بوده باشند، واژه توپُر عموما برای نشان دادن تفاوت میلگرد فولادی استفاده می‌شود.

پس در نتیجه میلگرد یکی از مقاطع توپر فولادی با سطح مقطع دایره‌ای شکل می‌باشد که کاربرد‌های فراوانی در صنعت و خصوصا ساخت و ساز دارد. همچنین شاید بد نشابه در اینجا تعریف عمرانی میلگرد را با هم مرور کنیم؛ میلگردهای فولادی مقاطعی می‌باشند که یا برای تقویت بتن در مقابل نیروها و تنش‌های کششی استفاده می‌شوند و یا در سنگ بنا (نماسازی ساختمان) کاربرد دارند. کلمه‌ی Rebar نشان دهنده‌ی انواع میلگرد است. این کلمه در واقع از ترکیب کلمات Reinforcement به معنی تقویت و Bar به معنی میله، ساخته شده.

با این همه بازهم با شنیدن نام میلگرد کاربرد ساختمانی آن در ذهن بیان می‌گردد. با توجه به اینکه میلگرد ساده کاربردهای دیگری نیز دارد. اگر میلگرد ساده به صورت کلاف باشد می‌تواند به عنوان دورپیچ میلگردهای شاخه استفاده شود. از میلگرد ساده در ساخت شفت‌های صنعتی نیز استفاده می‌شود. میلگرد کلاف با قطرهای پایین یا نازک در تهیه سیم بگسل، توری، سیم خاردار، الکترود جوشکاری یا همان قلم جوش، فنر، انواع مفتول صنعتی، پیچ و پرچ و ... کارایی دارد. در برخی از پروژه ها از میلگرد ساده برای تولید مش و گریتینگ هم استفاده می‌شود.

جنس میلگردهای ساده، بنابر کاربرد آن‌ها تنوع بسیاری دارد. فولاد ساده‌ی کربنی در میلگردهایی که برای تولید سیم خاردار و توری استفاده می‌شوند، فولادهای نرم ساختمانی برای میلگردهای کلاف برای فونداسیون آسمان خراش، میلگرد A36  برای نصب مهاری مخازن‌های عظیم پتروشیمی‌ها که در فونداسیون بتنی پیچ می‌شوند، میلگرد از جنس فولاد ضد زنگ 316 برای کوره‌ها یا کاربرد در محیط‌های بسیار خورنده مثل دریا، میلگرد کامپوزیتی فایبرگلاس و یا گرافیت برای استفاده در سازه هایی که وزن زیاد مشکل به حساب می‌آیند، این‌ها نمونه‌هایی از تنوع جنس در میلگرد ساده به حساب می‌آیند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی