آهن تخفیف

تولید و عرضه کننده انواع آهن آلات

تولید و عرضه کننده انواع آهن آلات

عوامل تعیین قیمت رابیتس

سه شنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۱، ۰۳:۵۲ ب.ظ

رابیتس چیست؟

زمانی که ورق‌های فولادی گالوانیزه تولید می‌شوند از آن ها در ساخت و تولید لوازم فلزی زیادی استفاده می‌کنند. یکی از این لوازم فلزی رابیتس می‌باشد. رابیتس از طریق کشش عرضی و فرآیند پرس ورق‌گالوانیزه ساخته می‌شود. از آنجایی که ورق گالوانیزه به جهت روکش گالوانیزه خود مقاومت بسیاری در برابر خوردگی و شکست دارد از آن در ساخت رابیتس استفاده می‌کنند.

شکل ظاهری رابیتس همان طور که به آن اشاره کردیم مشبک است که به این شبکه‌‌ها چشمه گفته می‌شود. این نوع از شبکه‌ها در شکل هایی مثل مربع، لوزی، دایره و متساوی الاضلاع ساخته می‌شوند. بیشترین کاربرد رابیتس در کشور ما چشمه‌های متوازی الاضلاع هستند و دیگر اشکال کاربرد زیادی ندارند.

رابیتس علاوه بر چشمه ها تعدادی ستون یا پل ستون هم دارد که براساس محلی که قرار است از آن استفاده شود تعداد ستون‌ها متفاوت می‌باشد. تعداد معمول ستون های رابیتس 9 ستون، 11 ستون و 13 ستون است که هر کدام از این ستون‌ها در 4 نوع سبک و سنگین، نیمه سنگین و فوق‌سنگین تولید شده‌اند. که بسته به نیاز ساختمان، از یکی از آن‌ها استفاده می‌شود. تشخیص اینکه ساختمان به کدام نوع و وزن رابیتس نیاز دارد بر عهده رابیتس‌کار می‌باشد.

این ویژگی‌های رابیتس است که قیمت رابیتس را مشخص می‌کند اما اصلی‌ترین عامل تغییر قیمت رابیتس، ضخامت ورق‌های فلزی به کار رفته در آن یا همان وزن رابیتس می‌باشد.

آَشنایی با کاربردهای رابیتس

استفاده اصلی این محصول در صنعت ساختمان سازی است. اما باید بدانید رابیتس به عنوان یک نگه دارنده استفاده می‌شود. به جهت مقاوت بالایی که دارد از آن استفاده می‌شود که بنا محکم‌تر و بدون ترک‌خوردگی ساخته شود. یکی از مصارف این محصول در ساخت انواع سقف و سقف‌های کاذب است، برای این منظور ابتدا سقف را رابیتس بندی می‌کنند و بر روی آن گچ کاری انجام می‌شود.

از دیگر کاربرد رابیتس در ساخت نمای ساختمان و برای استفاده زیر سیمان کاری‌های نمای ساختمان است. روش استفاده هم به همان شکل است؛ در ابتدا رابیتس کاری انجام می‌شود و سیمان کاری بر روی آن انجام می‌گیرد و دیگر کاربرد رابیتس برای سنگ‌کاری بنای ساختمان است. از آنجا که سنگ تحمل وزن بالایی دارد باید توجه داشته باشید از رابیتسی استفاده کنید که بتواند وزن را تحمل کند پس باید از رابیتس هایی با وزن بالا مثلا 13 ستون و سنگین استفاده کنید. رابیتس سقف کاذب معمولا سبک است زیرا وزن گچ چندان زیاد نمی‌باشد.

از رابیتس حتی برای قفس کشی و قفس بندی هم استفاده می کنند. منظور از قفس بندی ایجاد قفس برای توری مثلا برای نگه داری کردن از حیوانات است. از آنجایی که این فولاد مقاومت بسیار بالایی دارد، انتخاب خوبی برای ساخت قفس آهنی است که مقاومت بهتری نسبت به قفس مرغی دارد. اغلب قفس های پرندگان از رابیتس ساخته شده اند. یکی دیگر از کاربردهای رابیتس در مجسمه سازی است. گاهی برای ساخت برخی مجسمه ها لازم است آن را محکم‌تر کنیم به این منظور از رابیتس استفاده می‌کنند و سپس از گچ مخصوص مجسمه بر روی آن استفاده می‌کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی